25 Nov 2011

~ SaLaHkAh PeReMpUaN MiNaT BoLa ~



Walaupun bz..hari ni aku nk jgk post entry ni...
So, aku nk tanya kt semua lelaki di luar sana..
salah ka kalau perempuan minat bola??
aku rasa ramai lelaki yg slalu pk perempuan minat bola mesti sbb player handsome...
xpon maybe sbb team tu masuk final and then bru dia nk tgk..
Aku nk bg tau bkn SEMUA perempuan mcm tu..
aku sgt stress ngan org yg mcm ni..
setahu aku sukan untuk semua..xdak diskrimasi..
semua org ada hak nak minat sesuatu sports tu..
Mcm aku, dh dibesarkan dlm suasana bola sepak..
even aku kecik lg abah aku slalu bwk aku pi tgk dia lwn bola..
pnh ikut dia pi stadium...
tgk kt tv lg sakan la..
Bkn tu ja..bagi aku bola sepak ni bagi aku satu kepuasan...
kepuasan tu aku dpt time pasukan yg aku sokong tu jaringkan gol..
mmg la semua org happy time tu.. tp apa yg lg best ialah time goal ceremony.. mcm2 gaya kita dpt tgk.. ada yg berguling, berlari, melompat, berbaring dan mcm2 lg lah...
bagi aku tu sesuatu yg sangat2..................erkkk.. sampai aku pon xtau mcm mna nk ckp...
sbg contohnya.. gambaq2 ni..








best kan? aku xtau la kalau ada org yg x rasa apa2 time ni...
yg tu xtau nk kata apa dh..
Ni semua cerita time gol kn..so kalau kalah xminat la ek??
bkn mcm tu.. kalah menang adat bertanding.. aku penah pi tgk bola and apa yg bt aku tertarik..
bila ada satu team ni kalah tp dia punya fans still menyanyi..bersorak tuk depa punya team walapun game dh tamat.. so sesuai dengan pepatah ni..
" Jika xmampu sokong ketika kalah..jgn bersorak ketika menang.."

mcm2 lg la sbb aku minat sgt dgn bola sepak.. antaranya time fans singing along, sorak menyorak... semua tu best apa..


berbalik pd player ensem ni..ya la kan..aku xnafikan ada jgk player yg aku minat sbb keensemman dia tu , tp aku xletakkan 'minat' aku tu pd raut wajah dia, ketampanan dia semata2.. tu semua bonus la utk player tu.. apa yg penting ialah skill yg dia ada.. contohnya KFCM (contoh ja k..aku xmnt diapon..) if dia main lembik ja..tangkap bola pon xlekat.. sepak bola pon mcm apa tah.. ampa rasa ada ka org nk minat dia sbb dia ensem ja???
tepuk dada tanya la selera masing2..
aku pon xtau nk kata apa dh..
so soalan aku yg terakhir sama jgk mcm awai2 td..
... SALAH KA PEREMPUAN MINAT BOLA??

~ MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA..TQ..hehe~


1 comment:

  1. cheq pon minat bola gak.....bkn sbb player dia hensem o smart...tp sbb dr kcik cheq dh hidup dgn bola..hehehehehehehehe

    ReplyDelete